Celková fyzická odezva - Respuesta física total
Total Physical Response byla vyvinuta ve Spojených Státech Amerických v polovině sedmdesátých let dvacáteho století. Metoda je založena na učení jazyka prostřednictvím fyzické aktivity. Při metodě TPR dávají lektoři instrukce týkající se pohybů těla studentům ve vyučovaném jazyce, a studenti na pokyny reagují pohybovými aktivitami. Cílem metody je vyvinout nejdříve schopnost poslechu, a až poté schopnost produkovat řeč. Studenti nejsou zpočátku nuceni hovořit, pouze vykonávají pokyny učitele a tím dávají najevo, že rozumí. Mluvit začnou, až jsou na to připraveni, po skončení tzv. tichého období.
Učitel užívá převážně rozkazovací způsob a mluví pouze v cizím jazyce. V hodinách se hojně využívá mimiky, názorných příkladů, příběhů a pohybové aktivity. Charakteristickými rysy jsou omezení stresu a strachu studentů, navození pocitu úspěšnosti a zpříjemnění procesu učení. Základním principem této metody je, že studenti se mají učit cizí jazyk stejným způsobem jako svůj mateřský jazyk. Metoda Total Physical Response je však vhodná zejména pro začátečníky, později je třeba ji doplnit jinými metodami. Lze ji však použít i v běžné hodině k povzbuzení unavených studentů pohybem.